Showgruppen Musli på Göteborgs Kulturkalas

sagalou

loujohnnyryde

Showgruppen Musli som jag fick den stora äran att ingå i uppträdde på Göteborgs Kulturkalas i onsdags. En tanke med projektet var att istället för att köra tio soloakter medverkade artisterna i varandras nummer.

Till exempel så läste jag poesi till Saga Nyströms flowwand-dans, Johnny Ryde kompade på gitarr och Malinda Marvelous spelade flöjt till en av mina dikter och vi hade även med oss huskatten Electro. Som en del av showen stod jag på ett ben. (Nej, så spexig är jag inte. Jag var smart nog att ramla över en skrivbordsstol häromkvällen och har ett brutet ben någonstans i foten.)

Nästa gång Musli uppträder är söndagen 7 sep under Lundbydagarna, på Bjurslättstorg kl. 13.30. Då kan tyvärr inte jag vara med, men ni kan se mig (& Henke) på Festival Illegal på Litteraturhuset i Göteborg nu på tisdag 19 aug, kl. 17.30 börjar det och vi går på scen 21.45.

Foto: Mattias Kalander

Kommentera

