Framtidens Poetry Slam-stjärnor i Ljungby

IMG_4906Igår uppträdde jag med mina dikter på Kungshögskolan i Ljungby och pratade om Poetry Slam. Om en månad är det dags för niondeklassarna att själva prova på att tävla i poesi.

Fast jag poängterade som så många gånger förut att det inte är poängen som är poängen utan poesin. Vad som ändå gör att tävlingsmomentet är roligt är att jag skärper till mig lite extra både vad det gäller att skriva och framföra mina dikter. Och så blir det mer spännande för publiken så klart.

De blivande poeterna var väldigt bra på att lyssna och ställde ovanliga frågor, bland annat: Varför är du helt lila? och Har du träffat Henry Bowers? Men de hade också en hel del kloka kommentarer efter att ha hört mina dikter. Som att Facebook är skit och att det är frustrerande med friande våldtäktsdomar.

Jag önskar alla lycka till på skol-slammet! Och kom ihåg att skriva om det ni brinner för, inte vad ni tror vinner poäng hos domarna … 

Kommentera

